AR+I trasllada l’11F a les aules

AR+I trasllada l’11F a les aules

Tres escoles del país han participat de l’activitat proposada pel centre de recerca per commemorar el dia internacional de la dona i la nena a la ciència


Andorra Recerca I Innovació ha preparat una activitat que ha traslladat als centres educatius del país per commemorar l’11 de febrer, dia internacional de la dona i la nena a la ciència, amb un doble objectiu: d’una banda fomentar les vocacions relacionades amb les STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques) i de l’altra, aprofundir en la reflexió entre l’alumnat i promoure la igualtat entre estudiants a la ciència, a partir de les experiències dels investigadors i les investigadores.

Els materials facilitats a les escoles per realitzar la dinàmica han consistit en un vídeo de presentació de la jornada amb les experiències explicades en primera persona per l’equip d’AR+I, i una guia docent amb explicació de la dinàmica ‘Ensabona’t 11F, amb dades, testimonis i enllaços d’interès. ‘Ensabona’t’ és una activitat a l’aula que es fa a través d’una estora que presenta quatre camps, que serveixen per exposar a través de preguntes les reflexions de l’alumnat. Aquests quatre camps són ‘somnis’, ‘realitat negativa/dificultats’, ‘realitat positiva/suports’ i ‘reptes’.

AR+I ha rebut respostes de diversos centres educatius del país. Alguns, per manca de temps per preparar-la o perquè ja tenien programades altres activitats, han respost que duran a terme la proposta més endavant, el proper 8 de març, dia internacional de la dona treballadora. Hi ha hagut tres escoles que sí ha desenvolupat l’activitat a través dels i les referents d’igualtat de cada centre: el col·legi Sant Ermengol, el Sagrada Família i l’escola andorrana de segona ensenyança de Santa Coloma, a qui agraïm la seva contribució per participar de la jornada i donar-ne visibilitat.

Per acabar, volem recordar els resultats de l’enquesta sobre la percepció de les desigualtats de gènere que Andorra R+I va realitzar el 2022 a alumnes d’entre 14 i 17 anys i docents de cinc centres del país: l’andorrana de batxillerat, Sant Ermengol, Lycée, Àgora i British. Gairebé el 90% van indicar que existeixen desigualtats per gènere, un 96% d’aquestes respostes provenien de noies i un 78%, de nois.


Consulta el dossier amb el material didàctic de la jornada de l'11F Andorra