Gairebé un miler d’alumnes participa al taller d’educació emocional d’ARI

Gairebé un miler d’alumnes participa al taller d’educació emocional d’ARI

Durant el primer trimestre s’ha realitzat la formació a 44 grups classe dels tres sistemes educatius

 

Des de l’AULA, aquest curs 2023-24 hem iniciat un taller fent èmfasi a les emocions: Com em relaciono amb els altres...i amb mi? L’activitat va dirigida als alumnes de 5è curs de primera ensenyança de tots els sistemes educatius dins del Pla contra l’assetjament escolar del Ministeri de Relacions Institucionals, Educació i Universitats.

Al llarg del primer trimestre s'ha realitzat el taller a un total de 44 grups classe formant fins a 818 alumnes de tot el país.

En aquest taller s’ha tractat el vocabulari que descriu les emocions a través del joc i alhora s'ha relacionat amb les diferents situacions que ocorren al dia a dia. La relació entre diferents situacions i les emocions que sentim, reforça la idea del respecte a la diversitat emocional i què pot sentir cadascú.

En una segona part, s’ha incidit en una emoció bàsica: la ràbia. Es tracta d’una emoció que cal treballar per al bon desenvolupament social, per a la resolució de conflictes i la construcció d’empatia. En la dinàmica s’ha demanat els nens i les nenes com hi responien i tot seguit s’indicava que hi podem reaccionar de tres maneres diferents: amb agressivitat, amb passivitat, o bé, amb assertivitat. El taller ha inclòs una activitat per identificar l’assertivitat com una habilitat social de comunicació efectiva, que permet expressar les nostres opinions, necessitats i sentiments de manera clara i respectuosa. Aquesta habilitat millora la comunicació i evita conflictes que sovint porten a viure situacions d’angoixa i estrès dins les aules.

La gestió emocional en infants i joves és molt important per al seu desenvolupament integral. Les emocions els proporcionen eines per afrontar els reptes de la vida quotidiana i establir relacions saludables tant importants durant tota la vida i en l’etapa escolar.