Fins a 150 innovadors donen forma al Dream Big Andorra
Prop de 150 persones del país han participat aquest dissabte al Dream Big Andorra, l’esdeveniment emprenedor organitzat per Andorra Esports Clúster i l’Agència d’Innovació d’Andorra Recerca i Innovació, amb el patrocini de MoraBanc Assegurances i el suport del BC MoraBanc Andorra i Andorra Business. L’acte, dinamitzat per l’equip d’Imagine Silicon Valley capitanejat per Xavier Verdaguer, ha tingut lloc aquest dissabte al migdia al poliesportiu d’Andorra i ha servit perquè els participants competissin en equips de tres amb l’objectiu de buscar solucions innovadores per a dos reptes plantejats, relacionats amb el turisme, l’esport i la salut.
El primer repte ha considerat els hàbits saludables com a element clau per tenir una bona salut i qualitat de vida. Els participants han hagut de cercar resposta a alguns dels problemes identificats, com l’elevat cost de la vida per gaudir d’una alimentació de qualitat, el poc temps lliure per fer exercici o l’obesitat entre els menors d’edat.
El segon repte ha tingut per objectiu millorar l’experiència del turisme esportiu, en harmonia amb el punt 4.1 del pla d’acció Horitzó 23 impulsat pel Govern d’Andorra sobre ‘Benestar, cohesió i reforc¸ de la promoció del país com a destí per a esportistes professionals i federacions’. I ha plantejat solucions a problemes com el reforç de la desestacionalització del turista d’esport o la promoció de l’activitat física en usuaris potencials que no són professionals.
Entre les solucions finalistes en esports, una que vol promoure la pràctica esportiva en espais desconeguts del país mitjançant ‘tracks’ desenvolupats per un expert; o una altra que, mitjançant una aplicació, connecti usuaris de material esportiu i proveïdors per millorar l’experiència de compra i lloguer.
Entre les solucions ideades per al repte de salut, un dispositiu electrònic que a través del reconeixement de veu i algoritmes faci una valoració clínica que, via software, quedi agregada a la història clínica compartida. O una aplicació que ajudi a optimitzar el temps de la jornada laboral, per millorar la qualitat de les hores de feina i la coordinació entre empresari i empleat.
El jurat ha estat format per Alfred Mer, director de MoraBanc Assegurances; Gemma Riu, clúster manager de l’Andorra Esports Clúster; Jordi Serrano, assessor del SAAS i Diana Ballart, CEO de The Smart Lollipop. Els premiats s'han donat a conèixer durant la mitja part del partit entre el BC MoraBanc Andorra i el Càceres d’aquest mateix dissabte a la tarda.
Vanesa Arroyo, Coordinadora d’Andorra Living Lab i Relacions Internacionals d’Andorra Recerca i Innovació, que ha participat com a membre del jurat, ha destacat l’èxit de la iniciativa pel bon nivell de les propostes finalistes i la dificultat que han tingut per escollir els guanyadors en base al grau d’innovació, a l’impacte de la idea, la capacitat d’esdevenir viable i les habilitats de equips per defensar-la i potencialment desenvolupar-la. Justament el premi principal que ofereix l’AR+I és tenir la possibilitat d’acompanyar els guanyadors en les següents etapes de desenvolupar els primers prototips o proves pilot perquè no quedi en un únic exercici d’ideació.
L’usuari més actiu a les xarxes socials durant el Dream Big ha guanyat un abonament de temporada del BC MoraBanc Andorra. Altres premis que s’han repartit durant l’esdeveniment han estat una inscripció a l’Andorra Skimo, un mes d’escola de pàdel i tennis a Princiesport, entrades a Caldea o uns guants de l’equip de ciclisme Movistar. De la mateixa manera, tots els participants s’han endut una entrada per presenciar en directe el partit entre el BC MoraBanc i el Càceres d’aquest dissabte.
L’origen del Dream Big Andorra es remunta al repte ideat fa un any per l’Andorra Esports Clúster amb Imagine Silicon Valley, que va comptar amb la participació de 13 empreses del país. La idea, per aquest any, era traslladar a la ciutadania el potencial innovador per a la solució de reptes plantejats. En aquest sentit, el president de l’Andorra Esports Clúster, Josep Marticella, ha destacat “el moment dolc¸” que viu l’economia del país en aquest àmbit, per dinàmiques com la desestacionalització del turisme, la digitalització o les competicions esportives del més alt nivell en esquí i BTT que s’organitzen a Andorra.